Додатна образовна подршка индивидуално или у пару
Од 1. септембра школске 2020/2021. године наша школа учествује у пилот пројекту пружајући ученицима додатну подршку у проширивању знања из српског језика, математике и света око нас/природе и друштва.
Циљеви пројекта су: максималан напредак ученика који се суочавају са тешкоћама у учењу; пун интелектуални, емоционални, социјални, морални и физички развој ученика у складу са могућностима и подршка надареним ученицима.
Часови се одржавају два пута недељно по 60 минута, уторком и четвртком од 10:30-11:30. У овом програму учествује 11 ученика од 1. до 4. разреда.
Током септембра у оквиру теме Азбука и абецеда – два писма, ученици су обновили штампана и писана слова азбуке и абецеде и израдили два паноа. Истраживали су и проширили знања о животу и делу Вука Стефановића Караџића, бојили су, цртали и певали песме са овом тематиком.
У новембру је реализована тема Оријентишемо се у простору . Ученици су истраживали како се оријентишемо у природи и простору помоћу природних оријентира, часовника и компаса. Ученици су примењивали научено кроз игру. У оквиру ове теме, ученици су нацртали план насеља Дунавац.
Кроз тему Позориштанце ученици су вежбали сценско извођење драмских текстова. Изводили су научене текстове по улогама и изражајно рецитовали научене песме.Након припрема и увежбавања, следило је извођење представе.
Током реализовања теме Оријентишемо се у времену ученици су утврдили знања о временским одредницама дан, седмица, месец и година. Проширили су знања о годишњим добима, правили часовнике од картона и вежбали преподневно и послеподневно мерење времена помоћу часовника.
Тема Текстуални задациомогућила јеученицима да понове поступак решавања текстуалних задатака али такође и да покрене њихову машту и креативност. Задаци су били прилагођени узрасту и могућностима ученка. Ученици су смишљали своје математичке приче и бајке и драматизовали исте.
Током реализовања теме Правимо моделе / макете ученици су поновили шта су макете и како се праве. Правили су макете града и села. Кроз ову тему обнављали и проширивали знања о рециклажи, својствима материјала, проналазили су нову намену коришћеним предметима, повезивали су различита занимања и делатности са потребама људи и сл.
Кроз тему Позориште сенки ученици су вежбали извођење драмских текстова. Правили су позориште сенки, лутке и вежбали извођење научених текстова по улогама. Након припрема и увежбавања ученици су изводили своје представе.
Интересовање ученика за овај пројекат је било изузетно велико. Са нестрпљењем су ишчекивали сваку радионицу. У складу са њиховим напредовањем и интересовањем радионице су трајале краће или дуже него што су планиране. Кроз игру, ученици су увежбавали рађено наставно градиво, проширивали знања, развијали креативност и машту, сарађивали, дружили се и редовно били похваљени и награђени за труд.
Наставници: Наташа Рељин Голе и Јована Тошић